ساخت ویلا در شمال

یازار :

+0 به یه ن

در این مقاله قصد داریم مراحل و نحوه ساخت ویلا در شمال را بیان کنیم. قبل از صحبت در مورد روش‌ها و مراحل ساخت ویلا در شمال بهتر است از هزینه‌های آن آگاه باشیم. آگاهی از هزینه ساخت ویلا در شمال می‌تواند علاوه بر افزایش آگاهی شما در مورد این هزینه‌ها، در جوابِ سوالِ پرتکرار و مهمِ «خرید ویلا در شمال بهتر است یا ساخت ویلا در شمال؟» به شما کمک کند.

هزینه ساخت و طراحی ویلا و خانه ویلایی 
سال ۹۸ با وجود افزایش قیمت زمین در شمال، بالا رفتن هزینه ساخت ویلا و خانه در شمال، بیشتر به علت افزایش قیمت مصالح و کارگر و استادکار، برای ساخت بنا در شمال است.

با بررسی‌های انجام شده، نرخ ساخت ویلا در شمال در سال ۹۸ برای یک ویلای کوچک ۱۵۰ متری در شمال با توجه به منطقه و قیمت زمین،  به طور میانگین چیزی بین ۳۰۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان تمام می‌شود. البته با کمی گشت و گذار در میان ویلاهای شمال، ویلاهای گران‌قیمتی با رنج قیمتی ۱۰ میلیارد تا ۵۰ میلیارد تومان نیز پیدا می‌شود!

خرید زمین در شمال و هزینه آن
انتخاب محل مناسب برای ساخت ویلا، با توجه به تفاوت فاحش در قیمت، تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده برای ساخت ویلا در شمال برای شما خواهد داشت و یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هزینه‌ی تمام شده است. پس حتما قبل از ساخت ویلا در شمال تحقیق کنید تا بهترین مکان رو برای خرید پیدا کنید.

برای مثال هزینه ساخت ویلای دوبلکس در چمستان خیلی کمتر از هزینه ساخت همون ویلا در متل‌قو هست. در اینجا مجموعه‌ای از زمین‌های شمال را می‌توانید بیابید.

به طور کلی بعد از قیمت زمین در شمال، هزینه‌ی کارگر و بنا و طراحی نمای داخلی و خارجی از هزینه‌های جدی در ساخت ویلا در شمال محسوب میشن. توصیه‌ی ما اینه که در قدم اول بودجه‌تون رو مشخص کنید و با توجه به این که قیمت مصالح و بناکار در شهرهای مختلف شمال تفاوت زیادی نداره، قیمت زمین رو در اولویت بالایی قرار بدید. در نهایت هم میتونید با مشاورین باتجربه املاک شمال در تماس باشید و ازشون مشاوره بگیرید.

از مشاوران متخصص املاک و ویلا در شمال مشورت بگیرید!

ساخت ویلا از شهرداری آغاز می‌شود
بعد از این که یک محل خوب رو برای ساخت ویلا در شمال انتخاب کردید، در قدم اول باید برای استعلام صدور مجوز ساخت و کاربری زمین‌تون به شهرداری منطقه سر بزنید. تعداد زیادی از زمین‌های مناطق ساحلی، جنگلی و کوهستانی هستن که از طرف سازمان محیط زیست یا بخش‌داری منطقه تاییدیه‌ی ساخت نمی‌گیرن، و بعضی از مناطق هم جز مناطق محافظت‌شده هستن و ساخت ویلا در اون‌ها غیرقانونیه.

یکی دیگه از مهم‌ترین استعلام‌هایی که باید از شهرداری تهیه کنید متراژی است که می‌توانید به زیربنا اختصاص دهید. یک قانون کلی در شمال وجود دارد که طبق اون، زمین‌های واقع در محدوده شهری ۵۰ درصد و زمین‌های خارج از محدوده شهری ۳۰ درصد کل مساحت زمین را می‌توانید بسازید. این قانون برای ویلاهای جنگلی و ساحلی و کل شمال یکسان است. معنی این قانون این است که اگر زمینی ۲۰۰ متری خریده‌اید و زمین شما در محدوده‌ی شهری است می‌توانید زیربنای ۱۰۰ متری برای واحدها در نظر بگیرید و اگر خارج از محدوده‌ی شهری است تنها ۶۰ متر می‌تواند زیربنای واحد شما باشد.

ادامه مقاله را اینجا بخوانید

  • [ ]